Hoki: India Buat Kejutan Benam Australia 4-2



IPOH – India membuat kejutan terbesar pada kejohanan hoki Piala Sultan Azlan Shah Edisi ke-24 apabila menumpaskan juara bertahan, Australia 4-2, petang ini.


Kejayaan India itu sekali gus melenyapkan sebarang impian tuan rumah, Malaysia untuk sekurang-kurangnya mengintai peluang merebut tempat ketiga pada edisi kali ini. Sebaliknya, India yang akan membuat perhitungan untuk posisi berkenaan bertemu Korea Selatan, petang esok.


Pemain-pemain India menerima tepukan gemuruh dari peminat-peminat hoki setelah berjaya menewaskan Australia dengan jaringan 4-2 pada hari kelima Kejohanan Hoki Piala Sultan Azlan Shah Ke-24 di Stadium Azlan Shah di sini hari ini. - Foto BERNAMA

Pemain-pemain India menerima tepukan gemuruh dari peminat-peminat hoki setelah berjaya menewaskan Australia dengan jaringan 4-2 pada hari kelima Kejohanan Hoki Piala Sultan Azlan Shah Ke-24 di Stadium Azlan Shah di sini hari ini. – Foto BERNAMA


Apa pun, kekalahan ini tidak menjejas status Australia yang kekal pasukan teratas serta layak ke final untuk bertemu New Zealand.


India memang berhak untuk menang apabila berjaya meningkatkan permainan mereka untuk mencabar juara Piala dunia itu di setiap bahagian.


Kesungguhan skuad bimbingan, Paul Van Ass jelas terbayang apabila membuka jaringan melalui pakar pukulan sudut penalti, Ragunath Vokkaliga seawal minit pertama.


Bagaimanapun, Australia membalas melalui Daniel Beale pada minit ke-13 minit kemudian sebelum Chandanda Thimmaiah meletak juara Sukan Asia itu di hadapan pada minit ke-23 dan 32. Walaupun Australia merapatkan jurang melalui Matt Gohdes pada minit 53 tetapi Chandanda melengkapkan kemenangan India untuk jaringan hatriknya. – Berita Harian Online


Komen


comments