Mukhriz Mahathir Dicadang Letak Jawatan Andai Tak Sokong Najib


Akibat tidak menyatakan pendirian terhadap kemelut antara bapanya, Tun Dr Mahathir Mohamad dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang juga Menteri Besar Kedah dicadang untuk meletak jawatan.


Menurut ADUN Bukit Lada, Kedah iaitu Datuk Ahmad Lebai Sudin, pendapat tersebut dilontarkannya kerana Mukhriz berhutang budi dengan Najib yang memberikan peluang kepadanya menyandang jawatan tertinggi dalam Kerajaan Kedah.


Selain itu, Ahmad turut mengkritik Mukhriz yang mengaitkan sokongannya terhadap Najib dengan syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB).


DSCN6158


Ujar Ahmad kepada sebuah portal, “Jawatan menteri besar itu dilantik perdana menteri dengan sokongan Adun Barisan Nasional. Kalau beliau tidak lagi menyokong perdana menteri, yang terbaik ialah beliau letak jawatan.”


Kenyataan tersebut dikeluarkan Ahmad selepas selesai menghadiri mesyuarat luar biasa antara pemimpin UMNO negeri, Ahli Parlimen UMNO dan ADUN UMNO pagi tadi.


Akhir-akhir ini, Najib dilihat teruk dikritik oleh Mahathir dengan pelbagai isu antaranya syarikat 1MDB dan perlaksanaan GST.


Ujar Ahmad, dalam mesyuarat tersebut, Mukhriz berkata bahawa beliau akan menunggu keputusan audit terhadap 1MDB sebelum mengumumkan tentang sokongannya kepada Najib.


– MYNEWSHUB.CC


Dialog Bersama Mukhriz Mahathir Tentang Mahathir Mohamad


Komen


comments